Paketlenmiş cips üreticisi Frito Lay hakkında soruşturma açıldı
Frito Lay Gıda San. ve Tic. AŞ’nin paketlenmiş cips sektörde faaliyet gösteren rakiplerinin faaliyetlerini zorlaştırmak, rakiplerinin satışlarını engellemek ve rakiplerini pazardan dışlamak suretiyle 4054 sayılı Rekabetin Korunması Hakkında Kanun’u ihlal edip etmediğinin tespiti amacıyla soruşturma başlatıldı.
Frito Lay Türkiye’de; Lays, Ruffles, Doritos, Cheetos ve Çerezza markalarıyla paketlenmiş cips sektöründe, Rocco markasıyla da şekerleme pazarında faaliyet gösteriyor. Ayrıca Frito Lay, Türkiye’de Pepsi, Lipton Ice Tea, Yedigün, Fruko, 7UP ve Tropicana markalarıyla faaliyet gösteren Pepsi Cola Servis ve Dağıtım Ltd. Şti. ile aynı grup içerisindedir.
Frito Lay Gıda San. ve Tic. AŞ’nin paketlenmiş cips sektörde faaliyet gösteren rakiplerinin faaliyetlerini zorlaştırmak suretiyle 4054 sayılı Rekabetin Korunması Hakkında Kanun’u ihlal edip etmediğinin tespiti amacıyla soruşturma başlatıldı.
Rekabet Kurulu tarafından şubat ayında Frito Lay hakkında önaraştırma başlatılmıştı. Yapılan önaraştırma sonucunda Frito Lay’in bazı durumlarda kendisinin bazı durumlarda ise distribütörlerinin, kendilerinden paketlenmiş cips satın alan noktalara rakiplerinin satışlarını engellemeye yönelik uygulamalarda bulunduğuna dair şüphe doğması sebebiyle şirket hakkında soruşturma başlatıldı. Bu uygulamalara örnek olarak:
• Bakkal büfe gibi satış noktalarında rakip faaliyetlerinin tümüyle sonlandırılması,
• Nihai satış noktalarında rakip ürünlerin tüketiciler tarafından kolaylıkla görünür olmasının engellenmesi,
• Rakip cipslerin yer aldığı stantların tamamının veya bir kısmının nihai satış noktalarından çıkarılması ve
• Nihai satış noktalarıyla sözlü tek satıcılık anlaşmaları yapılması
verilebilir.