Rekabet Haber Takip EtGOOGLE’ın PMAX Kampanyasına Soruşturma
Rekabet Kurumu, Google’ın Performance Max kampanyasıyla çevrim içi reklamcılık alanındaki gücünü kötüye kullanıp kullanmadığını tespit etmek amacıyla soruşturma başlattı.
Bilindiği üzere Google’ın 2021 yılında tanıttığı kısaca PMAX olarak bilinen bahse konu kampanyası, reklamverenlere Google Ads platformundaki tüm reklam alanlarına tek bir kampanya üzerinden erişme imkânı sunan hedef odaklı bir reklam modelidir.
Yapılacak soruşturmada; Google’ın PMAX isimli reklam kampanyası aracılığıyla çevrim içi reklamcılık alanındaki gücünü diğer reklam hizmetlerine taşıyıp taşımadığı, reklamverenlere karşı adil olmayan uygulamalarda bulunup bulunmadığı ve veri birleştirme yoluyla rekabeti engelleyip engellemediği değerlendirilecek.



Dijital

Hazır Giyim Züccaciye
Rekabet Haber
Lojistik ve Ulaştırma
Sağlık
İnşaat
Gıda
Kozmetik
Finans
Otomotiv
Mühendislik
Eğlence, Sanat ve Spor
Eğitim
Teknoloji