GOOGLE’ın PMAX Kampanyasına Soruşturma

20/06/2025

GOOGLE’ın PMAX Kampanyasına Soruşturma

Rekabet Kurumu, Google’ın Performance Max kampanyasıyla çevrim içi reklamcılık alanındaki gücünü kötüye kullanıp kullanmadığını tespit etmek amacıyla soruşturma başlattı.

Bilindiği üzere Google’ın 2021 yılında tanıttığı kısaca PMAX olarak bilinen bahse konu kampanyası, reklamverenlere Google Ads platformundaki tüm reklam alanlarına tek bir kampanya üzerinden erişme imkânı sunan hedef odaklı bir reklam modelidir.

Yapılacak soruşturmada; Google’ın PMAX isimli reklam kampanyası aracılığıyla çevrim içi reklamcılık alanındaki gücünü diğer reklam hizmetlerine taşıyıp taşımadığı, reklamverenlere karşı adil olmayan uygulamalarda bulunup bulunmadığı ve veri birleştirme yoluyla rekabeti engelleyip engellemediği değerlendirilecek.

Diğer Haberler

#Rekabet Haber'i Takip Edin

Rekabet Haber Takip Et

Rekabet Haber

@Rekabet Haber
Google’a Yükümlülüklere Aykırılıktan Ceza Verildi Rekabet hukuku çerçevesinde teşebbüslere getirilen yükümlülükler ya da teşebbüslerce verilen taahhütler; piyasada adil rekabetin sağlanması ve tüketici refahının
 ..
Rekabet Haber Takip Et

Rekabet Haber

@Rekabet Haber
Avixa İlaç Sanayi ve Ticaret AŞ ve Avigem İlaç Sanayi ve Ticaret Ltd. Şti.’den oluşan ekonomik bütünlüğün, rakiplerinin pazara girişini engellemek ve sömürücü uygulamalar yoluyla kamu zararı yaratmak suretiyle 4054 sayılı Rekabetin Korunması Hakkında Kanu
 ..